Regulamin Zarządu
REGULAMIN ZARZĄDU
STOWARZYSZENIA ROZWOJU DZIECI I MŁODZIEŻY „ALF”
§ 1.
- Zarząd Stowarzyszenia Rozwoju Dzieci i Młodzieży „ALF” w Krakowie jest organem wykonawczo-zarządzającym Stowarzyszenia i działa na podstawie statutu, uchwał Walnego Zgromadzenia Członków oraz niniejszego regulaminu.
- Siedzibą władz Stowarzyszenia, w tym Zarządu jest miasto Kraków.
§ 2.
Zarząd kieruje całokształtem działalności Stowarzyszenia w okresie pomiędzy posiedzeniami Walnego Zgromadzenia Członków, reprezentuje je na zewnątrz i ponosi odpowiedzialność za swoją pracę przed Walnym Zebraniem Członków.
§ 3.
- Zarząd wybierany jest przez Walne Zebranie Członków w głosowaniu jawnym w obecności ponad połowy ogólnej liczby członków , z zastrzeżeniem § 26 zdanie 2 statutu Stowarzyszenia.
- W skład Zarządu wchodzą: Prezes, Wiceprezes i pozostali Członkowie.
- Członków Zarządu wybiera Walne Zebranie Członków.
- Na swym pierwszym posiedzeniu Zarząd wybiera ze swego grona Prezesa i Wiceprezesa.
- Kadencja Zarządu trwa 3 lata i kończy się z chwilą wyboru nowego zarządu przez Walne Zebranie Członków.
- W przypadku zmniejszenia się liczby pochodzących z wyboru członków władz w trakcie trwania kadencji, władzom tym przysługuje prawo kooptacji spośród członków Stowarzyszenia, pod warunkiem, że liczba dokooptowanych członków władz nie przekroczy 1/2 liczby członków pochodzących z wyboru. W przeciwnym razie, Zarząd zwołuje Walne Zebranie w celu odbycia wyborów uzupełniających.
§ 4
Zarząd do prowadzenia swoich spraw może zatrudnić pracowników i tworzyć Biuro, którym kieruje Dyrektor.
§ 5
- Do składania oświadczeń woli w imieniu Stowarzyszenia wymagane jest współdziałanie dwóch członków Zarządu.
- W trybie określonym u ust. 1. zaciąga się również zobowiązania w zakresie praw i obowiązków majątkowych Stowarzyszenia.
§ 6
- Zarząd używa podłużnej pieczęci z określeniem nazwy i siedziby Stowarzyszenia.
- Członkowie pełniący funkcje w Zarządzie posługują się pieczątkami imiennymi: Prezes, Wiceprezes i innymi określonymi przez Zarząd.
§ 7
Do zadań Zarządu należy:
- wykonywanie uchwał Walnego Zgromadzenia Członków,
- występowanie z inicjatywą uchwałodawczą oraz opracowywanie projektów uchwał i innych aktów normatywnych w tym regulaminów,
- opracowywanie i przedstawianie Walnemu Zebraniu Członków sprawozdania ze swej działalności po zakończeniu roku obrachunkowego,
- prowadzenie spraw związanych z bieżącą działalnością Stowarzyszenia
- określanie szczegółowych kierunków działania,
- opracowywanie preliminarza budżetowego do uchwalenia przez Walne Zabranie Członków,
- podejmowanie uchwał w sprawach nabycia lub zbycia majątku nieruchomego i ruchomego,
- organizowanie i prowadzenie działalności gospodarczej,
- określanie wysokości składki członkowskiej,
- zawieranie porozumień o współpracy z innymi organizacjami i instytucjami,
- zarządzanie majątkiem i sprawami Stowarzyszenia oraz spełnianie swoich obowiązków przy ścisłym przestrzeganiu przepisów prawa oraz postanowień statutu, uchwał Walnego Zgromadzenia i regulaminów
- wykonywanie zaleceń organu przeprowadzającego kontrolę,
- udzielanie kontrolującym oraz Walnemu Zebraniu Członków wyczerpujących wyjaśnień wraz z przedstawianiem wszelkich dokumentów i innych materiałów dotyczących przedmiotu kontroli Stowarzyszenia,
- opracowywanie sprawozdań z działalności Stowarzyszenia za okres sprawozdawczy i składanie ich na Walnym Zebraniu Członków,
- przedkładanie corocznie Walnemu Zebraniu Członków do rozpatrzenia i zatwierdzenia planu finansowo-ekonomicznego oraz programu działalności gospodarczej Stowarzyszenia – zaopiniowanych uprzednio przez Komisję Rewizyjną
§ 8
Do kompetencji Zarządu należy w szczególności:
a) w sprawach członkowskich:
- przyjmowanie członków zwyczajnych Stowarzyszenia na zasadach określonych w statucie,
- podejmowanie uchwał w sprawach przyjmowania i wykluczania członków zwyczajnych i wspierających,
- przyjmowanie oświadczeń członków o wystąpieniu ze Stowarzyszenia,
- wykluczanie za pomocą uchwały członków ze Stowarzyszenia z powodu nieprzestrzegania postanowień statutu, regulaminów i uchwał władz Stowarzyszenia, działania na szkodę Stowarzyszenia,
- występowanie do Walnego Zgromadzenia z wnioskami we wszystkich innych sprawach członków i Stowarzyszenia.
b) w sprawach Walnego Zgromadzenia Członków:
- zwoływanie Walnych Zebrań Członków z własnej inicjatywy, na wniosek co najmniej 1/3 ogólnej liczby członków zwyczajnych i na żądanie Komisji Rewizyjnej, w terminie i w sposobie określonym w statucie,
- przygotowywanie organizacyjne Walnego Zgromadzenia Członków,
- przygotowywanie niezbędnych materiałów, projektów uchwał, regulaminów, apeli i oświadczeń Walnego Zgromadzenia, a w szczególności w kwestiach:
- zmian w statucie Stowarzyszenia,
- postawienia Stowarzyszenia w stan likwidacji i jego rozwiązania,
- przeprowadzenia likwidacji oraz przeznaczenia majątku Stowarzyszenia
- wyznaczenia likwidatora Stowarzyszenia i określenia jego zadań i kompetencji,
- opracowania Regulaminu pracy Zarządu, oraz Regulaminu Komisji Rewizyjnej
- ustalania regulaminu wynagrodzeń pracowników Stowarzyszenia,
- proponowania kandydatów do władz Stowarzyszenia w wyborach uzupełniających
- udzielanie wszelkich wyjaśnień w zakresie przedstawionego sprawozdania i prowadzonej działalności
c) w sprawach majątkowych:
1. pozyskiwanie funduszy na działalność statutową Stowarzyszenia,
2.inicjowanie i, w miarę możliwości, prowadzenie działalności
gospodarczej
§ 9
1. Zgromadzenia Zarządu zwołuje Prezes bądź osoba przez niego upoważniona.
2. W Zgromadzeniach mogą brać udział pełnomocnicy Zarządu, przewodniczący Komisji Rewizyjnej lub upoważniony przez niego członek z głosem doradczym oraz goście zaproszeni przez prezesa Stowarzyszeni
§ 10
1. Z posiedzeń Zarządu sporządza się protokół, który zawiera : porządek obrad, imiona i nazwiska oraz funkcje obecnych członków Zarządu i innych osób obecnych na zebraniu, liczbę oddanych głosów za poszczególnymi uchwałami oraz odrębne zdanie członka w danej kwestii. Protokół podpisują Prezes i protokolant
2. Zarząd prowadzi rejestr uchwał.
§ 11
- Uchwały Zarządu podejmowane są w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej połowy ogólnej liczby uprawnionych członków (quorum).
- W sytuacji równego rozłożenia głosów decyduje głos Prezesa.
- Na podstawie uchwały pełnego składu Zarząd może podejmować uchwały w głosowaniu tajnym.
- W przypadkach nie cierpiących zwłoki głosowanie może odbyć się w drodze ustalenia telefonicznego, za pomocą poczty elektronicznej bądź ustalenia korespondencyjnego, z dopełnieniem staranności powiadomienia wszystkich członków Zarządu..
§ 12
- Prezes Stowarzyszenia kieruje pracami Zarządu i reprezentuje Stowarzyszenie na zewnątrz. Do zakresu czynności Prezesa Zarządu należy
w szczególności :
a. dbanie o dobrze rozumiany interes członków Stowarzyszenia i Stowarzyszenia jako całości,
b. koordynowanie i nadzorowanie pracy Członków Zarządu,
c. reprezentowanie Stowarzyszenia na zewnątrz oraz dokonywanie czynności prawnych w granicach umocowania,
d. informowanie bieżące Członków Zarządu i Komisji Rewizyjnej o zagadnieniach związanych z działalnością Stowarzyszenia,
e. udzielanie referencji osobom lub firmom współpracującym ze Stowarzyszeniem.
- Wiceprezes organizuje pracę Zarządu i pilnuje realizacji przyjętych zadań oraz prowadzi dokumentację posiedzeń Zarządu. Do obowiązków Wiceprezesa należy w szczególności:
– zastępowanie Prezesa i pełnienie obowiązków Prezesa w razie nieobecności tego ostatniego
– wypełnianie obowiązków przydzielonych mu przez Zarząd
- Do obowiązków Członków Zarządu należy w szczególności:
– prowadzenie nadzoru nad biurem Stowarzyszenia
– koordynowanie obiegu informacji wewnątrz i ich wypływ na zewnątrz
Stowarzyszenia
– koordynowanie informowania innych Członków Zarządu w terminie przynajmniej na 2 dni przed wyznaczonym posiedzeniem Zarządu oraz nadzorowanie sporządzenia z niego protokołu
– nadzorowanie prowadzenia listy członków
– wspieranie Zarządu Stowarzyszenia w jego działaniach
– wypełnianie obowiązków przydzielonych mu przez Zarząd
Członkowie Zarządu przedkładają i referują na posiedzeniach Zarządu wnioski i są odpowiedzialni za wprowadzenie w życie uchwał Zarządu.
- Zarząd odpowiada ponadto za sprawy finansowe Stowarzyszenia oraz zbieranie składek członkowskich.
- Członkowie Zarządu wykonują zadania według podziału dokonanego przez Prezesa oraz wynikające ze stosownych przepisów prawnych: ze statutu, uchwał Walnego Zgromadzenia Członków i Zarządu oraz regulaminów.
§ 13
1.W razie konfliktu interesów Stowarzyszenia z interesami poszczególnego członka Zarządu, członek ten powinien wstrzymać się od udziału w rozstrzygnięciu takiej sprawy i żądać zaznaczenia tego w protokole
2. W przypadku niezastosowania się członka do wymogu określonego w ust. 1, Zarząd jest obowiązany dla dobra Stowarzyszenia wyłączyć tego członka od udziału w posiedzeniu Zarządu, którego sprawa dotyczy.
§ 14
- W razie powołania przez Zarząd Biura Zarządu, Zarząd sprawuje nad nim kontrolę, powołuje – zatrudnia i zwalnia jego pracowników.
- Zarząd może udzielić pełnomocnictwa ogólnego osobie kierującej Biurem Zarządu do prowadzenia spraw bieżących Stowarzyszenia.
- Zarząd obowiązany jest do stworzenia odpowiednich warunków dla właściwej realizacji zadań Biura z uwzględnieniem zasad bhp i ppoż.
- W zakresie praw i obowiązków wynikających ze stosunku pracy z zatrudnionymi pracownikami mają odpowiednio zastosowanie przepisy kodeksu pracy.
§ 15
W przypadkach nie uregulowanych w niniejszym regulaminie decyduje Zarząd kierując się postanowieniami statutu bądź innymi przepisami prawa.
§ 16
- Regulamin obowiązuje od dnia jego zatwierdzenia przez Walne Zgromadzenie Członków w formie uchwały.