Regulamin Stowarzyszenia
REGULAMIN STOWARZYSZENIA
STOWARZYSZENIA ROZWOJU DZIECI I MŁODZIEŻY „ALF”
Rozdział I
Postanowienia ogólne
Stowarzyszenie Rozwoju Dzieci I Młodzieży „ALF” działa na podstawie postanowień Statutu Stowarzyszenia oraz niniejszego Regulaminu.
Rozdział II
Członkostwo.
I. Prawa członków
Członek Stowarzyszenia ma prawo do:
1. biernego i czynnego prawa wyborczego w zakresie władz Stowarzyszenia
2. posiadania legitymacji Stowarzyszenia
3. posiadania i noszenia odznaki Stowarzyszenia
4. wnioskowania we wszystkich sprawach dotyczących działania Stowarzyszenia
5. korzystania z opieki i rekomendacji Stowarzyszenia
6. korzystania ze świadczeń stawianych do dyspozycji członków Stowarzyszenia
II. Obowiązki członków
Członek Stowarzyszenia ma obowiązek:
1. dbania o dobre imię Stowarzyszenia
2. przyczyniania się do wzrostu roli i znaczenia Stowarzyszenia
3. popierania i czynnego uczestniczenia w realizacji celów Stowarzyszenia
4. zapoznania się i przestrzegania statutu Stowarzyszenia oraz aktów wewnętrznych Stowarzyszenia
5. aktywnego uczestniczenia w życiu i pracy Stowarzyszenia
6. regularnego opłacania składek członkowskich.
III. Procedury przyjmowania członków
Dla członków zwyczajnych :
1.1 Kandydaci na członków Stowarzyszenia obowiązani są do uzyskania rekomendacji co najmniej jednego członka Stowarzyszenia.
Rekomendację można uzyskać w następujący sposób:
• przedstawiając się osobiście podczas jednego z organizowanych spotkań / imprez
• przesyłając krótkie CV zawodowe na adres Stowarzyszenia
1.2 Składanie deklaracji członkowskiej:
1 Kandydaci na członków Stowarzyszenia wypełniają deklarację członkowską, dostępną w siedzibie Stowarzyszenia, a następnie dokonują wpłaty składki członkowskiej na konto Stowarzyszenia.
1.3 Potwierdzenie członkostwa:
Po dokonaniu zgłoszenia i wpływie składki na konto Stowarzyszenia Zarząd
na najbliższym posiedzeniu podejmuje uchwałę w sprawie przyjęcia kandydata
w poczet członków Stowarzyszenia.
Dla członków honorowych:
O przyznanie Członkostwa Honorowego mogą ubiegać się osoby będące w gronie członków – założycieli; osoby, które były Członkami Zarządu; osoby szczególnie zasłużone dla Stowarzyszenia lub inne osoby publiczne podnoszące prestiż organizacji.
Kandydatura na członka honorowego powinna być zgłoszona przez minimum 10 Członków Stowarzyszenia, a następnie zatwierdzona przez Zarząd w drodze uchwały.
Dla członków wspierających :
O przyznanie Członkostwa wspierającego mogą ubiegać się osoby deklarujące pomoc finansową, rzeczową lub merytoryczną w realizacji celów Stowarzyszenia. Kandydaci składają wniosek o Członkostwo Wspierające do Zarządu Stowarzyszenia w postaci deklaracji. Członkowie Wspierający zwolnieni są z obowiązku uiszczania składek członkowskich. Po dokonaniu zgłoszenia Zarząd na najbliższym posiedzeniu podejmuje uchwałę w sprawie przyjęcia kandydata w poczet Członków Wspierających Stowarzyszenia.
Rozdział III
Kary dyscyplinarne
I. Karami dyscyplinarnymi są :
1. upomnienie,
2. nagana
3. wykluczenie ze Stowarzyszenia
II. Upomnienia udzielają członkom zwykłym Stowarzyszenia Członkowie Zarządu
lub Komisji Rewizyjnej w wypadku jednorazowego braku poszanowania majątku lub dobrego imienia Stowarzyszenia przez jego członków zwykłych.
III. Nagany członkom zwykłym Stowarzyszenia udziela Zarząd w wypadku :
– nie brania udziału w pracach Stowarzyszenia,
– nieprzestrzegania Statutu oraz aktów wewnętrznych Stowarzyszenia,
– nie opłacania składek członkowskich.
IV. Zarząd Stowarzyszenia podejmuje uchwałę o wykluczeniu członka z powodu:
a)uporczywego naruszania zasad określonych w statucie oraz aktach wewnętrznych Stowarzyszenia
b) zalegania z zapłatą składki członkowskiej przez okres pół roku
c) na pisemny umotywowany wniosek przynajmniej 3 członków Stowarzyszenia
W przypadku podjęcia przez Zarząd uchwały o wykluczeniu członka, zainteresowanemu przysługuje prawo odwołania się na piśmie za pośrednictwem Zarządu do Walnego Zebrania Członków w terminie 21 dni od dnia powiadomienia
o uchwale Zarządu, pod rygorem utraty prawa do odwołania.
W przypadku skutecznego złożenia odwołania, decyzję ostateczną podejmuje Walne Zebranie Członków na najbliższym Zebraniu.
Rozdział IV.
Organy stowarzyszenia.
1. Organami Stowarzyszenia są : Walne Zgromadzenie Członków, Zarząd oraz
Komisja Rewizyjna.
2. Członkowie Zarządu nie mogą być skazani prawomocnym wyrokiem za
przestępstwo popełnione umyślnie.
3. Członkowie Komisji Rewizyjnej nie mogą :
– pozostawać z Członkami Zarządu w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub
podległości z tytułu zatrudnienia,
– być skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo popełnione umyślnie,
– otrzymywać z tytułu pełnienia funkcji w tym organie zwrotu uzasadnionych
kosztów lub wynagrodzenia w wysokości wyższej niż określona w art. 8 pkt 8
ustawy z dnia 3 marca 2000r o wynagradzaniu osób kierujących niektórymi
podmiotami prawnymi.
4. Nie można łączyć członkostwa w Komisji Rewizyjnej z członkostwem w Zarządzie
lub ze stosunkiem pracy ze Stowarzyszeniem.
Rozdział V.
Majątek Stowarzyszenia
Zabrania się :
– udzielania pożyczek lub zabezpieczania zobowiązań majątkiem Stowarzyszenia
w stosunku do jego członków, członków organów lub pracowników oraz osób z którymi pracownicy pozostają w związku małżeńskim albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, zwanych dalej „osobami bliskimi”,
– przekazywania majątku Stowarzyszenia na rzecz jego członków, członków jego organów, pracowników oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, w szczególności jeżeli przekazanie to następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych warunkach,
– wykorzystywania majątku Stowarzyszenia na rzecz jego członków, członków jego organów, pracowników oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, chyba że to wykorzystanie wynika ze statutowego celu Stowarzyszenia,
– zakupu na szczególnych zasadach towarów lub usług od podmiotów, w których uczestniczą członkowie Stowarzyszenia, członkowie jego organów lub pracownicy i ich osoby bliskie.
Rozdział VI.
Czynności prawne
1. Oświadczenia woli za Stowarzyszenie składają przynajmniej dwaj Członkowie Zarządu łącznie.
2. Oświadczenia skierowane do Stowarzyszenia, a złożone w jego lokalu albo pisemnie jednemu z Członków Zarządu, mają skutek prawny wobec Stowarzyszenia.
3. Zarząd może udzielić jednemu z Członków Zarządu lub innej osobie pełnomocnictwa do dokonywania czynności prawnych związanych z kierowaniem bieżącą działalnością gospodarczą Stowarzyszenia, a także pełnomocnictwa do dokonywania czynności określonego rodzaju lub czynności szczególnych.
Rozdział VII.
Kontakty z mediami
1. Każdy z członków Zarządu Stowarzyszenia ma prawo do udzielania wywiadów, dotyczących działalności Stowarzyszenia dla prasy, radia i telewizji.
2. W wywiadach tych, poza informacją, jakiej firmy dana osoba jest pracownikiem zakazane jest udzielanie jakichkolwiek informacji o innych członkach Stowarzyszenia, a informacje o Stowarzyszeniu muszą być zgodne z jego statutem i stanem faktycznym.
3. Po udzielonym wywiadzie, a w miarę możliwości jeszcze przed, należy powiadomić o zamierzonym wywiadzie pozostałych członków Zarządu Stowarzyszenia (pozostali członkowie Zarządu mogą wnosić uwagi mające wpływ na wywiad lub stosunek do pisma).
4. W przypadku gdy artykuł zostanie przedstawiony do akceptacji osoby, która wywiad udzielała, powinien on zostać rozesłany także do akceptacji pozostałych Członków Zarządu.
5. W przypadku nieprzestrzegania regulaminu Zarząd Stowarzyszenia zastosuje wobec osoby winnej kary dyscyplinarne określone niniejszym Regulaminem, aż do wykluczenia danej osoby ze Stowarzyszenia włącznie.
Przepisy końcowe.
Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem jego przyjęcia przez Walne Zgromadzenie Członków.